söndag igen, så deprimerande

Vardagslivet knäcker mig totalt. Jag har tappat orken för allt som är roligt och orkar bara sova och gnälla. Istället för att ägna helgen åt välbehövlig populärkulturell uppdatering har jag ältat min totala brist på socialt liv som blir extremt tydlig nu när hela Sveriges befolkning reduceras till uteserveringsinventarier.

Vad jag har funderat över den senaste veckan som inte handlat om mig själv och min brist på visioner och framtidstro är bloggen Black ascot. Först upptäckte jag den, slukade hela arkivet på någon timme och var helt besatt. Det är så BRA, jag blir helt upphetsad både av förtjusning och en svag dos av avundsjuka. Mitt eget liv framstår som oändligt tråkigt i jämförelse även om det i praktiken inte är särskilt romantiskt att dricka vitt vin till frukost. Men är det här på riktigt? Jag har läst en del mystiska saker om att det kan vara fusk/reklambyrå/ett konstfacksprojekt och att alltihop bara är påhittat. Det vore så fint om hon fanns på riktigt, som en svensk Julia Flyte för 2000-talet.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

